Het einde in zicht... - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Robert Jan Bakker - WaarBenJij.nu Het einde in zicht... - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Robert Jan Bakker - WaarBenJij.nu

Het einde in zicht...

Door: Robert Jan Bakker

Blijf op de hoogte en volg Robert Jan

19 April 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Aan het einde van mijn vorige verslag verwees ik naar mijn aanstaande reis naar Sjanghai met 4 andere studenten. Nu is het alweer bijna 3 weken geleden dat ik terug ben gekomen uit deze intrigerende stad. Sjanghai is een geweldige stad met heel veel variëteiten. De moderne, grote torens aan de ene kant van de stad en aan aan de andere kant gebouwen in de traditionelel Franse stijl. Daarnaast heeft Sjanghai ook veel te bieden op culinair gebied. De eerste avond hebben we een ''all you can, all you can drink'' in Japanse stijl gedaan, dit was een geweldige avond. Helaas kon ik niet zo goed meer op mijn benen staan daarna maar dat deerde mij niet zoveel meer. Het is ook prachtig om door die oude Chinese straten te lopen en daar al het voedsel te aanschouwen en te eten, wat ontzettend lekker én goedkoop is. In 4 dagen tijd hebben we een groot gedeelte van Sjanghai gezien zoals de Boeddhatempels die je door de hele stad kunt vinden. Leuk om zoveel cultuur te snuiven in zo'n geweldige stad. Ons weekend werd met 1 dag verlengd doordat onze vlucht was geannuleerd vanwege zwarte regen in Hongkong. De laatste nacht hebben we in een luxe hotel overnacht maar helaas konden we niet zo veel slapen daar onze vlucht om 8 uur in de ochtend was gepland.

Na deze ervaring wil ik natuurlijk meer zien van China. Daarom ga ik op 15 mei mijn reis in China voortzetten op weg naar Beijing. Ik blijf tot en met 20 mei in Beijing met 3 andere studenten. Daarna gaan we naar Xi'an, een andere interessante stad in China dat bekend staat om de Terracotta strijders. Na Xi'an is het plan om door te reizen naar Chongqing waar ik kan verblijven bij Chris van Dokkum, een Andijker in hart en nieren :p. Natuurlijk heb ik ongelooflijk zin in deze reis in China. Nog even een paar weken hard doorwerken op school en het is zover.

School is bijna afgerond, al mijn presentaties en tussententamen zitten erop. Ik ben erg tevreden over hoe dit gegaan is, ook mijn Chinese mondeling ging erg goed. Nog 4 tentamen te gaan vanaf eind april tot en met half mei en daarna kan mijn vakantie beginnen tot 1 september beginnen!
Volgende maand een nieuw verslag van mijn laatste maand in Hongkong waar ik nog erg van ga genieten.

X

Robert Jan

  • 19 April 2014 - 20:40

    Annkoopen:

    Dank voor je verslag,geweldige indrukken doe je op.
    Mooie tijd verder. Lieve groet van mij.

  • 19 April 2014 - 21:15

    Puck Van Gangelen:

    Robert Jan, wat een mooi en interessant reisverslag heb je geschreven,heerlijk dat je school ook goed gaat, en een neef die Chinees spreekt knap hoor!!! geniet maar lekker van je verblijf in China. Lieve groeten van ons xxx

  • 20 April 2014 - 02:54

    Robert Jan Bakker:

    Bedankt!

  • 20 April 2014 - 20:31

    Gea Vriend:

    Lieve Robert Jan , Super mooi verslag man!! Ga je goed. Liefs Tante

  • 21 April 2014 - 16:56

    Robert Jan:

    Bedankt!

  • 23 April 2014 - 14:09

    Jan Doedes:

    Robert Jan

    Wat een mooie reizen maak je wel een geweldige ervaring
    wat Cultuur en taal betreft.

    Groeten van
    Ali-Akke en Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert Jan

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 4616

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 December 2014

Exchange Hong Kong

Landen bezocht: