Aziatische ontgroening - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Robert Jan Bakker - WaarBenJij.nu Aziatische ontgroening - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Robert Jan Bakker - WaarBenJij.nu

Aziatische ontgroening

Door: Robert Jan

Blijf op de hoogte en volg Robert Jan

15 Januari 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Afgelopen woensdag 8 januari 2014 was het dan zover. Eigenlijk ging mijn 5 maanden durende reis naar een van de twee speciale administratieve regio's van China, genaamd Hong Kong, beginnen. Nadat ik op Schiphol afscheid had genomen van vrienden en familie stapte ik samen met Kahina het vliegtuig in op weg naar dé ultieme uitdaging in mijn nog zo prille leven.

Op het vliegveld van Hong Kong werd ik opgehaald door mijn buddy, een lokaal meisje die mij geholpen heeft met acclimatiseren en het ontdekken van Hong Kong en de school. Afgelopen zaterdag ben ik met haar naar Hong Kong Island geweest, het New York van Azië, dat wordt gekenmerkt door de vele wolkenkrabbers aan de rand van het water. Ik heb daar samen met mijn buddy door de straten gelopen en de cultuur, die erg interessant is, opgesnoven. Ze heeft me veel uitgelegd en vertelt over de Chinese cultuur wat erg leerzaam en leuk was.

Een dag later ben ik met mijn kamergenoot Jelle en een Duitse jongen genaamd Dominik naar Kowloon geweest, dat tegenover Hong Kong Island ligt. We hebben over The Avenue of Star gelopen dat vergeleken kan worden met The Walk of Fame in de Verenigde Staten. De enige voor mij bekende Chinese ster was Bruce Lee. Het leuke aan zulke wandelingen is dat je elkaar goed leert kennen, omdat je veel met elkaar praat over ieders zijn achtergrond en interesses.

Op vrijdag en zaterdag heb ik ook het uitgaansleven van Hong Kong mogen ontdekken en ben ik naar Lan Kwai Fong geweest. Dat is ''the place to be'' in Hong Kong als het om stappen gaat. We waren naar een erg gezellige bar geweest (Graffiti) waar de plaatselijke DJ Philly achter de knoppen stond. Enige nadeel was dat de Heineken biertjes 6,50 euro kostte. Desalniettemin was de avond erg geslaagd.

Ik heb het tot nu toe erg naar mijn zin naar Hong Kong, heb de afgelopen week al veel nieuwe mensen leren kennen, waaronder ook veel Nederlandse en hoop nog veel nieuwe mensen te gaan ontmoeten de komende maanden.

X

Robert Jan

  • 15 Januari 2014 - 17:00

    Denise:

    Hey Ro!

    Wat leuk om je op deze manier te volgen!
    Leuk om te lezen dat je het nu al naar je zin hebt,
    en dat je het Wapen van Hong Kong gevonden heb!

    Veel succes op school en ik hoop snel weer wat van je te lezen!
    X Denise

  • 15 Januari 2014 - 17:45

    Sweet Sistah :

    He lieve Robbie,

    Leuk dat je je gebeurtenissen met ons via deze site deelt. Ik wist niet dat je dat ging doen.
    Je schrijft leuk! Geniet en tot snel op Skype. X

  • 15 Januari 2014 - 18:31

    Jelly:

    Lieve Robert Jan,

    We hebben je al gesproken via Skype, waarin je vertelde wat je tot dan toe had gedaan, op deze manier kunnen we het nogmaals na lezen. Geniet van alles, zo te horen gaat dat je goed af, gisteren tot 03:00 uur 's nachts in de bar en vandaag op de paardenbaan van Hong Kong, dat doe je goed.

    Dikke kus en liefs van Mamma

  • 15 Januari 2014 - 18:32

    Guid:

    Klinkt goed Ro!

    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt!


  • 16 Januari 2014 - 07:47

    Anne-Wil:

    Wat doe je allemaal leuke dingen Ro!! Geniet er lekke van en leuk dat je ons zo update houdt!! Liefs anne-wil

  • 16 Januari 2014 - 17:56

    Lia En Lowie:

    Hoi Robert Jan,
    Leuk om je verslag van je eerste dagen te lezen.
    Zo blijven wij mooi op de hoogte van je verblijf in Hongkong.
    We kijken weer uit naar je volgende verslag.
    Knuffel van ons Lia en Lowie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robert Jan

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 4617

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 31 December 2014

Exchange Hong Kong

Landen bezocht: